fredag 26 februari 2010

Lukter som luktar ...

Något som vi känner varje dag som ibland vi Hissar eller dissar ....
Men några av dessa lukter som jag gillar är :
♥ Regn mot asfalt.
Man tittar ut genom fönstret en varm sommardag som fortfarande är solig och ser att det regnar, mycket .
Om ni är som mig så reser ni er och springer ut på gatan , i sitt linne och vita shorts och snurrar runt och njuter av att det är sommar.
♥ Sågspån
Som kommer fram om man rider förbi ett skogat område och känner lukten av färska träd , och sågspån.
♥ Häst-lukt
Något av det härligaste jag vet är att burra in mitt ansikte i en tjock hästpäls och bara andas med stora andetag och njuta av lukten .
♥ Vår
När man känner lukten av värme , blommor , pollen och ja , våren .
Det gör en sprallig i hela sig och man vill hoppa av glädje varje gång !
♥Ny-klippt hår
Något annat är när man har varit hos hårfrisörskan och luktar på sitt hår .
Jag själv brukar sitta med en stor tuss av mitt egna hår och bara njuta av den goda lukten !
// Ems





1 kommentar:

Isa sa...

Fint att ni startat en blogg! Jag håller med på alla punkter... Tycker även om doften bakom pojkars örsnibbar... om det är en pojke man tycker om förstås. =) Kram från kusin Isa