lördag 27 februari 2010

Skogen...

Någonting som jag alltid kommer att älska med vårat lilla Genarp är att det ligger så nära träd , barr , kottar ,löv och natur . (man kan också kalla det skog ;) När man har tråkigt , ta med hunden , fika och börja gå ! Om du bor där jag bor kommer du inte behöva gå långt innan asfalten blir till grus och tillslut gruset som blir till löv , barr ,jord och stenar .
Jag tycker att det är härligt , väldigt härligt , att bo så nära frisk lukt utan att någon ska kunna förstöra det med sin stora fula lastbil!
Någonting som jag alltid kommer tycka är jobbigt med vårat lilla Genarp är att det ligger en halvtimme bort från all action , aktivitet och affärer. Det jobbiga är om man vill gå på den nya coola filmen som har premiär (tillexempel) , men det kanske inte går ngn lagom buss till den tiden och ingen annan kan skjusa in en ... Eller om man behöver nya kläder ...
Om man bor i Malmö/lund kan man bara gå utanför huset , men nu måste man antingen ta bussen , (vilket tar cirka 40 min ) eller hitta ngn som kan skjutsa eller ska in till stan ...

Men Genarp är ändå en underbar by /förort (till lund) med många Posetiva sidor och få negativa , och jag är glad för att jag bor här .

Ha det bra !
//Ems ;)

Inga kommentarer: