tisdag 28 augusti 2012

Galet, alltså galet tjejen.

Hej kåmpizar.
Det galnaste hände mig igår.
 Jag och mina kamrater skulle gå till Eos hallen då en cyklist bara cyklar rakt på mig. Och när jag säger cyklar rakt på mig menar jag det! I full fart kör gubben rakt in i mig och vi voltar flera varv. Det första han säger när vi landat( haha) och jag ligger med blodiga ben och armbåge är " - DIN JÄVLA FITTA!!"
Jag blir så chockad att jag inte vet vad jag ska säga utan bara ligger på marken och fattar ingenting. Sedan får jag bara ur mig - " men, du får ju ringa på klockan" . Då säger gubben att han redan gjort det och att jag inte flyttade på mig. (Gubben leker också skadad, fastän att han inte alls fick några skador) När ett par gubbar kommer fram och frågar ( bara gubben!!!) om hur han mår och mumlar något  som " ja, du vet ju hur ungdomar kan vara" . Själv var jag helt stum. Gubben körde på mig, jag får skulden och ingen frågar hur jag mår. (förutom mina kompisar då)
Hela upplevelsen gjorde mig mindre blodfylld då jag  blödde både från knät och armbågen samt många blåsaktiga märken på benen och så stora blåmärken att jag har svårt att gå.

men, jag lever! :-)
godaste latten med smak av vanilj och nötter.


mathildis



//Ems

Inga kommentarer: