lördag 7 juli 2012

Sitter ute och njuter av värmen, maten är på grillen, blöt i håret från att ha badat, klockan är nio, jo visst har jag kommit in i Spanienlivet. Det dröjer inte länge innan man vänjer sig, och underbart har jag det.
Vi kom fram till huset igårkväll. Idag har vi varit på en stor marknad som är varje lördag i Playa flamenca, där köpte jag en bikini, solglasögon, byxdress och en klänning. Massor av fina saker fanns där! Efter det köpte jag ett gymkort (för 50 euro!) så att jag kan träna här nere. Ett väldigt fint och stort gym som ligger högt uppe med glasfönster överallt så att man har en väldigt fin havsutsikt, fint ska det vara! Där gymade och sprang jag!
Sen lade jag mig vid poolen och solade och badade. Väldigt skönt, och vilken värme. Inte bara varmt i luften inte, utan poolen är också riktigt varmt, inget man kan svalka sig i precis. Oscar (kusin), Mari (moster) och Tony kom också idag och ska stanna i en vecka tills Emma kommer, mycket trevligt!
Här är sån behaglig värme, (sålänge man inte ska göra något fysiskt). Väldigt varmt, luftfuktigheten är mycket högre också, så bara det gör att det känns varmare. Men det är väldigt skönt att gå in och svalka sig, Ac är en väldigt bra uppfinning.
Hoppas ni har det bra och njuter av livet lika mycket som jag. /Flicha


Inga kommentarer: