måndag 14 januari 2013

Ordboksmys..

Har nyss kommit på att ordböcker faktiskt är väldigt bra när man pluggar tyska, det var till och med lite mysigt att sitta i sängen och slå upp tyska ord och dess artiklar. Haha, eller kanske inte mysigt precis. Men lite annorlunda mot Google översätt, som inte är så speciellt bra alls faktiskt.

Idag hade jag lång sovmorgon pga inställda lektioner, tog bussen 10.40. Fast jag fixade lite till idrottslektionen som jag höll i idag. Den blev lite kaos, typ alla var sjuka, och jag var typ den enda som hade jobbat. Dessutom gick det inte att visa min film som jag hade jobbat mycket med igår.
Tog bussen hem från Lund efter lite kaos med en busschaufför som inte ville släppa på mig förrän stationen efter (tur att man ar ben att springa med!) På bussen satt Emma och Kajsa, så det var värt besväret.

Annars ikväll har vi repat med bandet. Kollade också på en intressant dokumentär om hjärnan och hur vi kommer ihåg saker och fokuserar. Värd att se, sjukt cool faktiskt! "Din opålitliga hjärna", på  SVT play kan den ses.


/Flicha

Inga kommentarer: