söndag 13 januari 2013

Sammanfattning December, kampen.

December- Felicia

Julen med allt mysigt den har att erbjuda kom. Julkalendern på tv, julkänslorna, snön, ja allt blev så mysigt.
Vi hade spelning på hemgården i Lund, vilket var extremt kul!
Jag var mycket med musikgänget efter skolan och repade inför Lucia och inför skolavslutning.
Vi uppträdde på Lucia, och hade en mysig dag.
Umgick väldigt mycket med "gänget".
Jossan kom hit en helg, då vi bla. besökte "Greveholms slott"...!
Vi hade väldigt mycket med inlämningar, terminsmatteprov och ännu mer inlämningar.
Hade myskväll på skolan med vandalerna, tjejgruppen. Kollade film och bakade cupcakes och lite sånt!
Det var skolavslutning.
Det var några fester.
Vi åkte till Spanien den 22:e och stannade hela lovet, underbart väder och skönt var det.
Mitt träningsförbud började.
Veckobesök på BUP, där jag vägdes och kollades på alla olika värden.

Varje dag kämpade jag med den extremt jobbiga ätstörningen. Varje måltid kändes som en kamp nästan. Det kändes så mycket, så groteskt. Skulle jag klara av att äta allt detta? Jag vet att jag borde, men ätstörningen säger samtidigt att det är för mycket. Men det är jobbigt, varje dag. Bara tanken på det. Folk säger, du borde vara glad, du kan ju äta hur mycket som helst, ät glass, allt onyttigt. Men det är inte lätt, jag hade ju inte hamnat här om det hade varit så lätt att bara äta- för mig alltså. Det går inte att bara äta, det går bara inte även om jag kämpar varje dag. Att jag inte får träna, vilket jag levde på innan gör inte saken bättre.
Men jag ska klara det!













1 kommentar:

Mormor o Morfar sa...

Du har skrivit mycket bra om dina ätstörningar.Bra att du är öppen angående det.Du kommer att klara det.Kämpa på. Kramis