fredag 11 januari 2013

Sammanfattning november

November- Felicia
November började med att jag var i Spanien med familjen och hade det bra och varmt.
Det var mycket fotboll och träning, tränade extremt mycket.
Vi var på big bowl med laget och hade kul.
Hängde mycket med mina underbara kompisar.
Spelade på några öppet hus i skolan, repade en del med musikgänget på skolan.
Min kusin döptes.
Vi hade mycket prov.

Jag fick reda på något som jag inte alls skrivit om i bloggen men som är på tiden att jag berättar nu. Kommer antagligen skriva lite mer utförligt i kommande inlägg. Jag har under hela året, framförallt i höst tränat alldeles för mycket, det var typ det enda jag tänkte på. Jag åt extremt lite och gick ner i vikt, vägde alldeles för lite. Fick komma till BUP (barn och ungdomspsykiatrin i Lund) ha samtal och möten. De bestämde att jag inte fick träna mer än i skolan till en början, dvs gå ner från ca 14 pass i veckan till 3 st hela november ut. Jobbigt värre. Jag skulle börja äta mer. Efter någon vecka gjordes en större undersökning, då jag också blev diagnostiserad.

Fick diagnosen anorexi. (Nej jag tycker inte att jag själv är tjock!) Men jag uppfyllde kraven annorexia innebar. Jag hade också problem att äta som jag skulle, tyckte att det var jobbigt. Jag fick striktare regler till december, fick inte alls träna, inte ens på skolan. Mamma och pappa skulle lägga upp portioner till mig. Varje måltid var en kamp, det var så sjukt jobbigt att äta- eller att äta normalt. Det var så mycket, så extremt kändes det...












/Flicha

Inga kommentarer: