lördag 15 maj 2010

Höllviken



Idag körde jag, mamma och ida ner till höllviken för att få testa på att rida på deras hästar Chiffen och Mandarin.
Chiffen är en vit connemara född 93, med het temprament och en fin ponny på 145 cm.
Mandarin är en beige connemara ponny på 7 år, men väldigt hett temp. och hon är 140(växer fort.)

Helt obestämt blev det så att jag red Mandarin och Ida Chieffen. Vi skrittade först på vägen, mycket tyngd i sitsen och pytteliten hand. Mandarin kunde inte mycket, och kunde bara gå i form i skritten, det gick inte heller eftersom att det ösregnade jätte mkt! Det ända jag kunde göra var att ta lite nätt i handen så hon inte ska dra iväg på denna vackra häst. För vacker, det var hon verkligen!

Sedan testade jag också Chieffen, nästan lika känslig men otrolig duktig häst, som gick bra trots regnet. Väldigt fina hästar!

Chieffen, ursäkta, BLÖTT!
Mandi(mandarin)
Mandi(mandarin)
Chieffen.
Mandi, och jag :)

//Ems

Inga kommentarer: