tisdag 15 februari 2011

Rättvisa.

Att få världen rättvis är inte lätt. Helt omöjligt faktiskt. Det är jobbigt att känna som om allt kommer rasa samman om inte just du säger något. Och det är det jag gör. Om något jag tycker är fel eller orättvist säger jag det. Det har fått både bra och dåliga konsekvenser. Men jag känner i alla fall mig bra. Jag har sagt vad jag tycker! Jag har inte blivit rättvist behandlad. Jag känner inte att jag fått visa vem jag är. Och det är jävligt frustrerande. Jag vill börja om. Verkligen. Folk skapar sig en uppfattning om folk efter 10 sek. Det går inte att ändra på. Men såklart måste den ändras så småningom. För att jag öppnat munnen en gång och sagt något jag inte menar, står dessa männiksor fast vi det. Inget glömma finns , i denna grymma värld.


//Ems

Inga kommentarer: