lördag 12 juni 2010

jag sätter ett klistermärke på min säng.
jag sätter ett klistermärke på
min panna.
jag sätter ett klistermärke på en gullig kille.
jag sätter ett klistermärke på min mobil.
jag sätter ett klistermärke på sådant som inte syns, utan känns.
jag sätter ett klistermärke på mina skor.
jag sätter ett klistermärke på alla som jag älskar.
jag säger att klistermärket är en symbol för kärlek.


Förlåt för att jag ibland får fnatt och vänder mig om och kramar dig hårt,
Förlåt för att jag ibland får sådana ryck så jag skrattar så att jag trillar,
Förlåt för att jag ibland ryser och ler förvirrande samtidigt,
Förlåt för att jag ibland överraskar dig med dessa saker.
Förlåt för att jag ibland slutar lyssna på dig mitt i en mening,
Förlåt för att jag ibland blir trött och vill gå hem,
Förlåt för att jag ibland är otrevlig,
Förlåt för att jag ibland överraskar dig med dessa saker.
Men så är glädje, och ledsamhet.
Ode to sadness by Lìsa{santacrewsgirl}.

//Ems


Inga kommentarer: