onsdag 23 juni 2010

Ridläger, saknat bloggen.

Hej, varit på ridläger en vecka nu. På grytåsa. Det har varit kul. Och fått vänner som är värda mycket. Bland annat två vänner som är har en blogg tillsammans. Klicka HÄR. Sara och Emilia. Jag har haft en fin vecka på lägret med mycket vänner skoj och hästar. Mycket jobb var det också, för mig. Eftersom våran beskrivning hade gått bort i posten hade inte min beskrivning till häst kommit. Så jag fick göra den på plats. Då frågade hon " Du klarar av en stor häst eller?" Och jag svarade ja, och fick en häst som heter Marcoolio.

Att sedan Marcoolio var 1.70 i mkh(?!?!) (För er ejhästmänniskor, jag är 1.70, så när jag står i mitten av magen av hästen slutar min längd där hans manke slutar, ungefär.)
Är en annan sak. Det gick bra på banan förutom att hon har ett annat ridsätt än vad vi är vana vid. Men när hon var borta, testade jag att känna på honom på mitt sätt. Och då gick han jättefint. Han var en sån underbar häst som jobbade mer ju mer man jobbade med inre skänkeln. Och en gentleman var han också. Är helt kär i denna hästen, JÄTTEkär. På riktigt.
Kommer lägga ut mer bilder och videos senare, länkar o.s.v , och på skara också. Nu får ni några smakprov på veckan'
.
På galoppbanan. Jag och marcoolio, och Emilia och Norpan.






Ni får som sagt fler bilder i morgon!
Hoppas alla har det bra, mår toppen, för vi har ju sommarlov nu! :D


Kram!
//Ems

1 kommentar:

Josse sa...

Jag var på det ridlägre för några år sedan. Jag red Tatoo:)