tisdag 27 juli 2010

Mossby, Mff, fotboll!


Hejsan!

Har haft mycket för mig så har inte haft tid att blogga fören idag !
Jo jag tänkte börja med att berätta om dagen igår. Jag och Ems skulle sticka till freeport med hennes familj, ett stort märkes shoppingcenter utomhus ( eller kanske märkesoutlet, för allt var billigare där ?!? )
Vi stack 8 på morgonen dit, det ligger i kungsbacka utanför Göteborg. Så det tar ju lite tid att köra, Allt var märkeskedjor och sånt, så det var väl det som skijlde det från andra shoppingcenter. Ems familj gick in i typ alla affärer, tror fastiskt att det gick in i alla, och stannade i varje affär jättelänge, så det fick shoppat en massa saker, själv köpte jag en tröja från äffären cross som skulle kostar 600, men kostade bara 50 ! Annars köpte jag lite klämmor och så ;)

Så ser entrén ut på nattetid !

Så ser det ut, en gång och affärer mellan på båda sidorna om !
Jag och Emma påväg dit ! :)

Idag då, Jag och Ems sov över från igår, och idag följde jag med hennes familj till Mossby strand!
Kul, vi hade med oss subs, kanelbullar och annat gott, så vi åt där oxå. Men havet var ganska varmt, men sen finns det vissa fegisar, * hmm, Emma * Haha med på 3:e gången vi badade så doppade hon sig. Men efter ett tag så fylldes stranden av äckliga frön. Så vi fick springa bort till ett fröfritt vatten. Jag och Ida sprang väldigt mycket på stranden och i havet, Ems följde också med ibland. Men det var bra träning faktiskt ! Efter det så kom vi hem vid 5, sen åt jag. Och efter det så kollade jag, Anton och pappa på Malmö FF- Fullfham, ett engelskt lag, matchen slutade 0-0. Lite tragiskt , det skulle vinna men... Sen kom vi hem vid halv 10. Då kände jag och Anton för att spela fotboll, så vi tog på oss kläder och stack ner till Ekevallen, vår fotbollsplan här i byn och tränade tills klockan blev tjugo över 11. Det var helt läskigt när det blev mörkt, men vi hade en lampa bakom mål, så vi kunde endå se lite. Nu har jag precis duschat, man hinner faktiskt ganska mycket på en dag! nu kommer lite bilder på allt .

Havet, från håla deluxe, den hålan Ems falmilj alltid har när det är där :P

Matchen, jo jag vet att det ser ut att vara lite folk där, men alla folk var på andra sidan :P Det var de som hejade på fullham typ ;)

Så hoppas vi på fortsatt fint väder nu va ? / Flicha

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul med bilden från stadion! Tråkigt för Fullham!
Marran