söndag 16 december 2012

Likt busstationer som är kalla och mörka

Det är söndagskväll och klockan är elva. Jag sitter i sängen med ett fluffigt täcke runt mig, en varm kopp i handen och i fönstret lyser stjärnan. Helgen har varit en väldigt social sådan. Behövde det då mitt jobb inte behövde mig denna helgen.

Igår var jag hos Anna med vänner och sedan tog jag och Erik den kalla bussen hem till honom i det våta mörkret.

Kom hem för tre timmar sedan efter två timmars väntande och bussåkande.
Bjärred ligger olagligt långt ifrån Genarp.

I morgon är det måndag och då slutar jag tolv. Jag och brudarna ska köpa ingredienser och sedan gå hem till Alex och baka. Sedan kommer det bli fredag rätt fort och sedan är det lov, och för att inte tala om jul!

Har all anledning i världen att vara glad, men av någon anledning känns allt så väldigt tungt.
Kanske julklapparna som inte är handlade, eller också att jag inte kan kedja fast Erik vid min sida 24/7.


//Emma

Inga kommentarer: