söndag 12 september 2010

Emma+Emma+ Kajsa= fint.

Hej folket! Igår åkte jag iväg till Emma Cederqvist tillsammans med kajsa. Emma bor i ljungbyhed, brandsberga. Ett verkligen klassiskt skånskt område. Helt otroligt fint hus hon hade! Öppet stort, och vitt. Vi sov i en stuga som de precis hade köpt.
När jag kom dit hade förresten två bandage eller kanske plåster på fingrarna.
Jag var på akuten igår. Ja, jag skulle ju vara duktig och köpa ny kattmat till Affe. När jag öppnade konservburken skar jag mig i fingret. Rejält. Till en början var det bara störigt. Sedan, när jag tittade på fingret såg jag mitt kött! Vita och röda saker som påminde om Rom.(?) Då var det bara äckligt och störigt. Sedan började det pissa blod. Då fick jag panik. Jag har alltid tyckt att människor som svimmar när de ser blod är mesiga. Men nu var jag hemma själv. Jag satte på plåster så det skulle sluta blöda. Efter att få tröstpussar av Stitch , väntade jag på att mamma skulle hem. hon kom hem och tyckte att det var så dåligt att jag var tvungen att åka till akuten. På akuten limmade det mitt finger. Och därför hade jag bandage på det ena, sedan har jag fått nageltrång på den andra, där hade jag ett bandage med Alsolsprit.
Hos Emma hade hennes pappa ett flygplan och ett stort fält så han kunde lyfta när han ville. Coolt att se honom flyga, kan inte visa mina bilder, men visar ett liknande flygplan.http://www.allakartor.se/venue_images_475/53690_23989030.jpg

Idag har jag plockat svamp hos Emma , ätit pannakakor där, och , orkar nog inte skriva mer. Förresten limmade de väldigt dåligt. Det har redan gått upp.

Kram!
//Ems

Inga kommentarer: