söndag 5 september 2010

Santos

Hej! Har precis varit och ridit på Santos för första gången, oj vad bra det gick! I början var han lite väl stirrig när jag försökte börja forma, men sedan , efter att jag tog ett större stöd på tygeln, gick han superduper fint! Jag lärde mig mycket, bland annat hur man gör för att få hästen att gå i låg och lång form, då skjuter hästen upp ryggen och jobbar mycket mera. Sedan fick jag lära mig hur man öppnar och sluta. I början förstod jag inte riktigt, och råkade göra något mycket mer avancerat, nämligen en förvänd sluta. Susanna blev förvånad, så nu vet jag hur jag öppnar, sluta och förvänd sluta. En mycket rolig lektion, och hoppas jag och Santos kommer funka lika bra ihop som nu!

Ska visa er ett filmklipp, observera att det INTE är jag som rider :).
Hon öppnar och slutar på denna filmen.

Detta här nedan är en förvänd sluta.



Hoppas alla förstår att det inte är jag på filmklippen. Hoppas också att ni som inte är hästmänniskor förstår ;)
Ha det bra !
//Ems

Inga kommentarer: