tisdag 8 november 2011

Artikel om museum

Hej!

Just nu sitter jag på en dator på skånskan, och har typ lunch. Fast jag har redan ätit så.
Idag så började jag med att skriva 3 korta notiser till tidningen. Sedan så var jag med på ett möte, då det bestämdes vem som skulle göra vad. Då fick jag ett uppdrag.
Jag ska nämligen till en presskonferens (ensam) i Lunds universitets Historiska museum & Zoologiska museet om 40 min.
Där ska jag lyssna, ställa frågor kanske. Vet inte, och ta foto. Sen ska jag skriva en artikel om det!

Har också precis fått ut 3 papper , 2 långa som en sida. Så skulle jag sammanfatta de, och skriva en notis om dom. En handlade om att det är flest kvinnor som går till Kriscentrum, ett centrum som folk kan få hjälp om de har blivit utsatta för, upplevt eller utövat våld i nära relationer.
Men de notiserna bra sa Stefan (handledaren / chefen). Så det var ju tur iaf ! 
Jag var även nere på tingssrätten idag tillsammans med en annan och fixade papper, om olika brott.


Ikväll blir det fotbollsträning!


Ha det bra / Flicha

Inga kommentarer: