tisdag 14 februari 2012

Din jävla bitterfitta!

En vanlig tjej gillar inte att sporta, smutsa ner sig och går aldrig osminkad. Den vanliga tjejen har en dröm om att få leva i en saga som är identisk med Twilight. Den vanliga tjejen bara fnissar när killar förolämpar henne.Den vanliga tjejen säger ingenting. Det kvittar ju vad hon säger, ingen lyssnar. Eller?


Nej, nej, NEJ!


Jag blir så jävla arg så det känns som om jag står och stampar i marken tills golvet brakar ihop och mina kläder är våta av frustrations tårar. Jag vill inte, jag orkar inte.

åh, jag vill vara lika stark som hulken och banka ner killarna i marken. Banka dem så hårt i skallen, så att de förstår. Förstå  vad vi behöver gå igenom varenda dag. Vi accepterar, och går vidare, vi tjejer, för vad ska vi annars göra? Nej,nej, nej! Jag är så trött på idealen som vi tjejer måste leva efter. Om vi är sura, då har vi mens och pms och kallas bitterfittor. När vi säger i från? Bitterfitta! När vi säger vad vi tycker? Bitterfitta!  När vi vill ändra till något som ingen annan vill? Bitterfitta! 
Varenda gång en tjej öppnar munnen, för att göra ett motargument till en snubbe, då kacklar hon. Hennes åsikt är inte viktig, hon bara kacklar.  Spottar ut ord ingen är intresserad av.  Nej, nej, NEJ!


Det måste få ett slut.Vi måste få höras och tycka vad vi vill.




 Jag vet att där finns många tjejer som tycker som jag där ute, samtidigt som där finns dem som inte alls förstår vad jag pratar om. Antingen är du en snubbe som är lika trögtänkt som snubbarna som diskrimminerar det kvinnliga könet, eller så är du en lycklig tjej som ännu eller aldrig kommer ha oturen att uppleva det.





//Ems





Inga kommentarer: