måndag 13 februari 2012

Svar på tal!


Vi vill först tacka alla människor för era frågor, och att vi uppskattar att ni bryr er!

Ni får ett svar från oss båda, hoppas ni får svar på frågan!

Hej, superbra blogg!
Jag undrar hur bra ni känner varandra!


Hej, hur länge har ni känt varandra?


Ems: Hejsan, tack så mycket! Jag och Felicia har känt varandra i snart fyra år. Vi har båda två bott i Genarp och sett varandra genom hela mellanstadiet. Själv uppfattade jag Felicia som en populär fotbollstjej med många beundrare, ( pågrund av avundsjuka, var jag skeptiskt när det gällde Felicia) När vi började sexan och högstadiet blev vi vänner, och bestämde oss 2010 att starta en blogg tillsammans. Med Felicia har jag varit med om mycket. Och det är ingen överdrivt när jag säger att Felicia är som en syster för mig. När man bott med någon i tre veckor i ett två meter brett rum i England blir det så. Jag kan bli irriterad, arg, sur, glad, och kärleksfull med Felicia, och är inte rädd att visa det, men vi förlåter varandra för allt, även om det aldrig varit något stort bråk. Men såklart lite smågnabb, men vad finns annars syrror för? Jag kan dela allt med henne, och hoppas att våran vänskap fortsätter, nu när vi slutar nian.


Flicha: Ni har redan fått reda på det mesta av Emma. Som sagt lärde vi känna varandra i sexan. Men jag har ett minne av att jag och Emma hade träffat varandra lite innan på sommarfridtis , och då kallat varandra smeknamn. Emma kallade mig Cigarr, och jag kallade henne något i den stilen.
Men sen tyckte jag att hon och Kajsa verkade schyssta så jag började umgås med dem.
Sen dess har vi blivit riktigt bra kompis, som systrar som Emma skrev. Med andra ord känner vi varandra väldigt super bra!





Hej!
Jättebra idé detta:)
Känner ni att ni MÅSTE hitta på en massa saker för att ha något roligt att skriva om?



Ems: Hejsan! Tack så mycket! Själv känner jag inte något tvång alls när det gäller bloggen. Och när den känns som det bloggar jag inte. För så ska det inte vara, enligt mig. Jag ska skriva om det jag vill. Jag använder också min blogg till att pryda bloggen med mina tankar, och bilder. Mest för att jag kan, och sedan de som väljer att läsa det blir tacksam över! Så, så känner jag! Kram!


Flicha; Självklart känner jag att jag måste göra något för att ha något att skriva om på bloggen, för annars hade ni trott att jag var en no-lifer, fast kanske inte.
Nej, jag har aldrig kännt att jag måste göra saker för att ha saker att skriva om. Jag skriver om det jag känner för. Det måste inte vara om min dag, om jag inte känner för det. Trots tt det brukar handla om det. Så ett klart nej. Sedan är det alltid roligare att skriva om något roligt som man varit med om såklart.







Vad har ni för planer inför resten av året?


Ems:
Nu på sportlovet? - Ingenting
Snart på påsklovet? - Då ska jag åka skidor med mina fina vänner. En tid som jag kommer försöka komma ihåg och uppskatta till hundrrra procent! För vi vet aldrig hur mycket vi kommer ha kvar!
I maj? - Då ska jag på festival- Siesta, med Felicia, Li och Kajsa.
Och i sommar blir det forhoppningsvis något varmt land med familjen och eventuellt spanien i Felicias hus med Felicia, li och kajsa där också.
Ja, mycket med tjejerna.
Hösten blir full av spyken och musiken!


Flicha: Nu på sportlovet har jag inget planerat, ska kanske träffa Jossan och Becka. Till påsklovet blir det skidresa med underbara kompisar i Stöten! Däremellan fotboll typ hela tiden.
På sommaren blir det först Siesta i i hässleholm! Sedan sommarjobb, och sen är jag i vårt underbart fina hus i Spanien i tre veckor. Antagligen blir det att åka någonstans med fotbollen också! Ska kanske till Kajsas sommarstuga också.
På hösten börjar jag förhoppningsvis på ProCivitas, annars blir det Malmö idrottsgymnasium. Mycket fotboll där också, som hela året kommer att vara fyllt av.
På höstlovet och vinterlovet blir det att åka till huset i Spanien!





Favoritaffärer?


Ems: Jag gillar just nu mest Vero Moda, och Monki. Jag har också en storkärlek till second hand affärer. De jag gillar mest just nu är Humana och La scarpetta, båda ligger i Lund!


Flicha: H&M, gina, Vero moda, New Yorker, (stadium?).




hur mycket väger ni?


Ems: 120 kg!!! TROLOLOLOLOLOLOLOLOLOL.


Felicia: Aldeles lagom! dvs. runt 20!




hejsan svejsan!! Vem är snyggast av er?
Ems: Helt klart Felicia. Men det är en smaksak! :-)


Felicia: Håller fullständigt med Emma om att det är jag som är snyggast! Nej, Emma är faktiskt snyggare!


string elr spets?

KYSS



Ems och Flicha: Helt klart spets!


Kan inte ni båda berätta vad ni har tänkt ha för stil och kläder i sommar?


Ems: I sommar tänker jag springa runt i långa och romantiska klänningar matchat med långa halsband, blandat med luftiga prickiga, vita och randiga blusar och skjortor. Mina fötter kommer antingen vara barfota eller pryda med Ballerina eller Converse, och min ben bruna och klädda i ett par antingen högmidjade shorts, eller jeansshorts.


Felicia: Kommer att till stor del vsra klädd i shorts T-shirt, benskydd och fotbollsskor. Annars kommer hon i Sverige gå runt i trekvsrtsbyxor, shorts, klänningar och tunikor.
I spanien kommer jag gå runt i väldigt svala kläder, någon lätt klänning att slänga på mig, spanska fina klänningar, byxdress, shorts och t-shirt.



hellu. vem är det som är "bossen" på er blogg? för jag mercker att det är en som verkar som det.


kramisar




 Hejhej! På våran blogg bestämmer vi båda två lika mycket, det är ju bådas blogg, och vi bestämmde oss för att ha den tillsammans. Men eftersom att det är Emma som har programmen på sin dator brukar det vara hon som gör flest collage, och headers, men Felicia är grym att uppdatera! Vem uppfattar du som "boss", och tycker du att det är bra när det är så? Tack för frågan! 


bra ide med frågestund!
fråga 1: viktigast utseende eller insida?
fråga 2: Kan ni inte berätta något som vi inte vet om er/ var och en av er?
Hejdå!



Ems: 
 Fråga ett: Hejsan! För mig så är båda två lika viktiga! Jag tror på det som så många säger, "skönheten kommer från sidan", när man väl lär känna en person så kvittar utseendet. Men när det gäller killar vill jag ju såklart vara attraherad av killen! ;)

Fråga två: Jag har två saker som jag kan berätta för er, som jag tror att ni som bara läser om oss inte vet! Den första saken handlar om att jag är extremt mörkrädd men bara när jag är ensam. Jag kan bli rädd för de mest konstigaste sakerna när jag är ensam eftersom att jag har så mycket fantasi. Jag kan fantisera ihop gamla psykgubbar som vill mörda mig när jag ser en stubbe, se ett monster bakom mig när jag står i spegeln och låtsas att jag inte ser monstret i spegeln eftersom att den inte har någon spegelbild, därför står jag och vänder mig om hela tiden !
En annan lite mer normal sak som ni inte vet om mig är att när jag är 19, alltså när jag gått ut gymnasiet, ska jag ta ett sabbatsår och resa. Vart är inte riktigt klart , och det kommer såklart ändras genom åren! Att skaffa egna erfarenheter är viktigt!



Flicha: Kan inte komma på något direkt nu, men det kommer saker då och då. Och vi kan lägga in fler "fakta" om oss själva :)
Annars vet jag inte. Att nian har änsålänge varit den bästa tiden i mitt liv, och kommer antagligen att fortsätta så året ut!


 Fråga 1: I början spelar utsidan en hyfsat stor roll, men efter ett tag så spelar inte utseendet roll längre. Man tänker liksom inte alls på det.
Och det kvittar hur snygg utsida du har, om du inte har en bra insida. Så alltså måste det bli insidan. Du faller för utsidan, stannar för insidan!



Vart ligger ProCivitas?


Det ligger vid Malmö Högskola, dvs vid kanalen i Malmö.


Hur går det med Sebastian?






Flicha. Jodå, det går bra!













Inga kommentarer: