tisdag 5 juni 2012

Bästa sändningstid, på sommaren.

20090825140853_large
Ett tecken på att det är sommar för mig har alltid varit när Miss Marple börjar sändas. De långa invecklade och spännande avsnitten om en dam som man verkligen inte kan motstå. Människor med en underbar brittisk accent som har ett sådant invecklat liv, att om man missar de första fem minuterna av det, har man missat hela avsnittet. Reklamer på Tv:n som säger, den tjugonde juli börjar vi sända Miss marple och sänder det hela sommaren ut!  - Visst kan jag låta som en extrem tv- nörd men jag tycker det är extremt mysigt att komma hem blöt i håret, röd i fejjan av solen med smutsiga bara fötter kasta mig upp i soffan i kvällssolen och följa intrigerna.  Bara känslan av att veta att Miss marple kan tala till en om man slår på Tv:n gör mig alldeles sprallig av sommarkänsla. En annan sak som gör det ännu mer personligt (nu tycker ni att jag är ännu konstigare), är att det är en ny Miss Marple i varenda säsong. I just den säsong de väljer att visa den sommaren finns där en Miss marple som har en nästan helt annan personlighet, vilket man kan båda älska och hata på samma gång.


Om en timme, den femte juni 2012  klockan 21.00, sänds en miss marple film ( Agatha Christie) i kanal nio. 
Palla läsa om? Jooo då!
Tumblr_ljtbtnng0r1qh2v46o1_500_large
//Ems

1 kommentar:

Susanne sa...

Hej, hej på dig Emma och tack för att jag får följa dig och Felicia!