fredag 3 juni 2011

tivoli.

Hej hallå folket.

I onsdags var jag på tivoli med elevrådet. Eller ja, Jag kajsa Herman Tim Totte och Alice!
Jag kan med glädje och stolthet säga att jag har åkt alla karuseller på hela tivoli.
Ihhhh! Till och med fritt fall!

Måste säga att det absolut inte var meningen att jag skulle åka fritt fall. Eller den andra läskiga och jag menar VÄLDIGT läskiga flygplansmojängen då man åker i 5g . (man svimmar i 7 g)
Alice fotograferade mig, Kajsa, Tim och Herrman i luften.

Tim och Herman åkte fritt fall och sa sedan till mig att den bara var jävligt härlig och att man fick luft heeeela tiden (min största rädsla). Kajsa stannade kvar där nere och jag gick mot det jättestora fritt fallet.

När jag spänt fast mig, berättade killarna att det faktiskt var den läskigaste karusell de någonsin åkt och att jag inte kommer få luft alls och min mage kommer trilla ur. JAG HÖLL PÅ ATT DÖ! Jag kunde ju inte gå av den nu, för jag var ju fastspänd och så. Precis när jag tänkte skrika efter personen som höll i karusellen lyfte den. Och jag åkte ända vägen upp till toppen. Där uppe satt man och lyssnade på Herman som beskrev hur hemskt det skulle vara när den släppte. Jag andades och andades i något som kändes som flera mintuer. Egentligen satt vi bara där uppe i 4 sekuner. sick. 
jag och Hermaine.

  Annars var allting peeeerfekt och gick skitbra! Vi fick äta på jättefin restaurang.


  //Ems

1 kommentar:

Anonym sa...

oftaa du satt i frittfallen i fyra minuter!! troddde du inte att den hade stannat eellr nått?