söndag 22 april 2012

Min nya arbetsplats.


Häckeberga slott.

Min (emmas) nya arbetsplats kanske många undrar om. Jag jobbar på Häckeberga Slott. Ett slott ute i häckeberga helt enkelt. Det ser nästan lite läskigt ut om man ser på bilden ovan. Och förut visste jag faktiskt inte ens att häckeberga slott hade en verksamhet förrän jag fick jobb där. På häckeberga så kan man bo i fina lyxiga rum( och menar verkligen lyxiga!) och bara koppla av och boka olika akiviteter som fårvallning, make-up workshop eller boka en konferans med jobbet. Jag jobbar på frukost. Vilket menas med att jag går upp väldigt tidigt och är där kvart i sju på morgonen. Jag slutar runt 12. Där får jag servera, diska, och förebereda saker som  behövs. Hittils så trivs jag underbart bra. Alla är jättetrevliga och jag lär mig mycket om restaurangbranschen. Det negativa? De tidiga mornarna och de ömma fötterna efteråt!

Detta är salongen. Här sitter folk och tar en kaffe när det är eftermiddagsfika, eller efter frukosten när de vill koppla av.

Här är ett av alla rummen på häckeberga.

Vill du läsa mer om häckeberga slott? Gå in på deras hemsida!

//Ems

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är en jätteduktig tös. :)