tisdag 22 maj 2012

Älskar Spanien...

Hej!

Sitter i skuggan nu, i våra nyinköpta trädgårdsmöbler. Idag har vi dött extremt mycket i det heeeeeta vädret. Nu förstår jag varför man ser poolar överallt, för man hade inte klarat sig utan det. Finns inget så skönt som ett svalkande dopp efter stekande i solen, och ja, man blir verkligen stekt. Idag har det varit över 30 grader i skuggan, sen att man var i solen hela dagen är en annan sak. Det var t.om. lite för varmt ibland tyckte jag, men man ska inte klaga!
Idag har jag fått rödprickiga fötter efter att ha varit ute i solen. Mina fötter tål inte Spaniensolen, de blir alltid röda och fult prickiga.
I morse tänkte jag och Sebastian att det var en bra idé att springa, hehe... Jo, saken var att vi inte kom ut förrän lite efter 10, och då är det riktigt varmt. Men det blev ändå en lång runda.
Igår var vi i Torrevieja, vi bor i grannbyn playa Flamenca. Där shoppade vi, jag köpte två par shorts och ett par skor. Det finns så sjukt många underbart bra affärer här som inte alls finns i Sverige. Sjukt kul att shoppa här, man kan ju önska att affärerna hade kommit till Sverige, som Bershka t.ex.

Idag var vi också vid stranden och badade i havet, vi åt också paella, världens underbaraste godaste mat... UNDERBART fint är här! Vill inte hem...

/ Flicha

Har tagit många bilder, men tydligen förstår inte datorn att jag har satt in USBet, så här kommer bara en bild...



Inga kommentarer: