torsdag 10 maj 2012

Regnet som gör allt okej.

2813614786_2d9f8ede51_z_large
Åh, jag älskar vädret. Ett regnigt, fuktigt och underbart väder som får alla naturens lukter att komma fram. Bara man går utanför dörren så omfamnas man av lukten av blöt asfalt, blommar, gräs och allmänt sommarregnslukter.  Idag har jag efter skola gått och köpt ett stort choklad att äta helt själv och sedan kokade jag och Kajsa te och pratade. Efter det gick Kajsa hem och nu har jag precis kommit hem. Klockan är lite över tio och jag är våt och full av sommarregn efter en promenad med Kajsa i skogen, med ännu mer prat. Ringde till Carro påvägen hem också. Saknade henne så.  Min högsta önskan just nu är att jag bara kunde sluta tänka på en person. Bara kasta ut personen ur mitt minne.  Jävla idiot, det är vad han är, som bara lämnade mig så. Fast jag är ännu dummare som fortfarande går runt och tänker på det.

Idag är jag tacksam över att det är okej att tjocka sig, att läsa en bok, ta det lugnt, och inte bry sig.  Nu ska jag lägga mig under ett tjockt täcke, och läsa, och lyssna på regnet.
Tack.
och hej, förresten.
//EMS
Tumblr_lllli01riq1qieihbo1_500_large

Inga kommentarer: