söndag 15 augusti 2010

Jag becka jossan




Hejsan!


Igår så var jag Becka, Jossan och Anton och kollade på Mff! Vi åt där på vip- resturangen innan, det var typ potatisbakelse med kalkon som huvudrätt, och kräfter blandat med grönsaker och avokado som förätt, och kladdmuffins som efterrätt ! Sen började matchen.

Där vi åt, fast då var det Halvlek, så vi bara drack :P

Det regnade när matchen började , men inte såå mycket! Men efter 20 minuter så började det totalt ösa ner, det slutade ju inte heller, så planen fylldes av vatten, det uppstod flera vattenpölar mitt på plan. När de slog en passning så stannade bollen, lite ovant att se. Men trots allt så gjorde malmö 1-0 mot Gelfe.
I paus satte vi oss i resturangen igen och drack te. Efter 20 minuter stod det att matchen inte kunde spelas pga. allt vatten. Så den matchen skulle flyttas till dagen efter...
Och nästa buss hem gick om 2 timmar.

Jossan på matchen!

( bilden är på en väg utanför Malmö)
Så vi stack hem till mormor och morfar, vilket tar typ 15 minuter att gå till, i detta ösregn! Men vad skulle vi göra, så vi gick dit och blev helt blöta, men fikade vi hemma hos dom iaf. Sen skulle vi gå till konserthuset (busshållplats.) vilket oxå tog 15 minuter. Det var typ 10 cm vatten överallt där man skulle gå, och regnet vräkte ner, så ja vi hade inte en torr fläck på kroppen !

Efter det kom vi hem och såg på 2012, mamma och pappa var på bröllop , sen skulle det sova på hotell så vi var hemma själv. Så vi satte på högtalarna på aaas högt, så det var jättebra stämmning. Sen vid 0.00 så ritade vi på våra t- shirtar. Vi hade köpt varsin XL t-shirt som vi skulle sova i, sen köpte vi en penna man kunde rita på t-shirtar. och då satte vi igång att rita på dom, det blev snygga!

Idag: Vi vaknade vid halv 10. Sen fixade vi oss och åt frukost och så. Sen skulle de sticka hem... :( mamma och jag lämnade de i lund kl 12. Efter det stack jag hem och städade rummet. Sen stack jag ut och sprang, tummen upp! Sen åt vi , och efter det så stack vi och kollade på Malmö FF- Gefle. Då var det faktiskt strålande sol ! Den matchen gick Awsome, och Malmö ff vann med 2-0 !
Sen stack vi till Mormor och morfar och fikade, och hämtade Erik. Sen skulle jag jobba, så jag borjade jobba vid 20.00 tiden. Och nu har jag kommit hem och Duschat !
Becka provar en stor klämma! :D
Becka sov med ett biltäcke efterssom hon ÄLSKAR bilar. Nä men vi mobbade henne för det på skoj! :D Jossan ligger i min säng lite. Jossan och Becka skulle dela bäddsoffa, det gjorde de 1.a natten, men becka tog för mycket plats! Så Jossan fick sova på min soffa ist!

På Hansa i Malmö , de drack Ben & Jerry milkshake och smoothie, gott! :D


I torsdags så var vi på burlöv Center, och då provade Becka en stor klämma!
Vi spelade wii- fit, och var på börlöv i torsdags
I fredags så var vi i Malmö hela dagen och sen såg vi på film på kvällen!
I lördes så såg vi på mff, och var på Entré. Och kollade på 2012.
Idag så typ åkte vi lite till lund och lämnade de. Det är väl det vi har gjort :D

Tack för dessa dagarna Tjejer, ni är Bäst ! :D<3
/ Flicha

Inga kommentarer: