måndag 2 maj 2011

Lokaltidnings prao

What´s up ?!?

Hehe, som sagt så var idag den första praodagen. Bussen tjugo i 9. Kom fram till Lokaltidningen vid kvart över 9. Då visade mig Ingvar, min handledare ( även tidningschefen) mig runt i lokalen och presenterade mig för alla. Det är väl ca 15 som jobbar där. 
Då kom han på att nästa vecka ska en Genarpstidning komma ut till alla Genarpsbor ( vilket den göra 4 gånger om året ) Då tyckte han att jag skulle intervjua ungdomar i åk8 från Genarp, som var ute och praoade. Så då fick jag komma på massor av frågor som jag skulle ställa. Först ringde jag skolans yrkes vägledare, och ställde henne massor av frågor. Sen sprang jag runt i stan från lite över 10, tills lite över 1, och skulle leta efter ställen där några kompisar praoade. Det var inte så enkelt, för alla var typ upptagna, och så var det inte många som praoade nära heller. 
Iaf, jag ställde frågor, skrev ner. Och sedan fotade jag. Haha, det var faktiskt väldigt kul. Man kände sig som en reporter lite ^^
Imorgon ska jag ta med mig min dator och skriva en artikel om det.


Sen åt jag och tog bussen vid lite över 2. 


Satt där och ringde runt till folk, när jag inte längre kunde få tag på de " live" så fick jag ring- intervjua istället!


Träning ikväll !


/ Flicha

1 kommentar:

Anonym sa...

skriv dit att jag praoar där!! :D :D

//Li