fredag 26 augusti 2011

Fy f*n för genarpsmaran.

Kände mig duktig när jag ska börja på min nya diet och inte äta godis på hela veckan, kände mig duktig när jag sa att jag skulle ut och springa två gånger i veckan, kände mig duktig när jag sprang i måndags, kände mig duktig när jag anmälde mig till att vara med och tävla i genarpsmaran. Jag kände mig duktig hela vägen,faktiskt, när mina andning blev tyngre, stegen blev tyngre, detta ledde till skoskav som sedan ledde till att jag frustrerat kastade in mina skor i en buske och fortsatte barfota, ja, jag kände mig duktig då.
Jag kände mig duktig när jag sista biten gav allt, vilket kändes som om jag flög fram över hård asfalt, studsandes fram, och det var skönt, skönt ända vägen fram tills att man var klar. Jag kände mig duktig när jag var nära att spy, jag kände mig duktig andra gången jag försökte spy också. Men jag kunde stoppa mig själv, detta var duktigt. Ja, duktiga jag, som klarade Genarpsmaran.


Men, aldrig mer ,aldrig mer ska man vara duktigt, för fy f*n vad jobbigt.

263703_2186965480496_1437822012_2532907_1237469_n_large

Nu blir det, godis polare och malmöfestivalen minsann!
/7Ems

Inga kommentarer: