tisdag 30 augusti 2011

Hur ska jag kunna veta vad jag vill bli redan..?



Just nu går jag igenom en ångest i mitt liv, ett beslut som kommer att avgöra de närmaste 3 åren. Nämligen vilken skola jag tänker välja, och vilken linje.
Jag var som sagt på matte, kurs 1:c. Den linjen skulle man bara läsa om jag ville gå natur eller teknik. 
Och jag har ingen aning om vad jag vill gå, natur eller Samhäll. Jag vill gå på fotboll på Borgar eller procivitas. 
Men om jag nu skulle läsa denna kursen, så går jag direkt till 2: något isåfall när jag börjar gymnasiet. Vi läser denna kursen nu på 32 h, som alla teknikare eller naturare läser i 90 timmar. . Och detta betyget vi får i 1:c kommer att bli slutbetyg för denna kursen. Vi har inte ens gått igenom 9ans matte, så jag vet inte.
Det verkar vara ett ganska fullt schema, och mycket själv plugg. Asså jag har verkligen ingen aning om vad jag vill ! Hur ska man veta det när man inte ens har fyllt 15 än..? Ångest.





En bild på mig och Kajsa på väg in till Lund.


/ Flicha

Inga kommentarer: