tisdag 16 augusti 2011

Klockan är ett nu. Ett på natten när det skrivs, ett på dagen när det visas.

Hästlivet bara är bäst ibland.
Var i stallet igår, med mamma. Jag kom hem från svedala klockan sju, det var 21 grader, sol. Varför inte?

Jag och mamma cyklade ut. Jag har köpt en ny fin grimma till honom för han fick skav av den gamla. Vi körde lite intervall träning i galopp, både underbart kul och jobbigt.
Jag älskar att vara nära hästar. Det är bara något med dem som gör mig lugn. Jag vet inte varför.
Snart är det 1 år sedan jag började ta hand om Santos. Det känns som mycket mer, och Santos är fantastisk.
Det är otroligt vad mycket man kan lära känna varandra utan att man pratar med varandra.
Vi tolkar varandras kroppspråk, känner av varandras känslor.
Det är en fantastisk känsla som man inte kan förstå om man inte känner den.
Tumblr_lpq2i3dhnc1qgroito1_500_large

Eftersom att detta är ett tidsinställt inlägg kan jag berätta att jag hade tänkt cykla till stallet idag igen. Men jag ber ingrid smörja in Santos med Helosan på skaven och sedan räcker det.
Istället är jag just nu i Lund. Kanske är inne på en affär kanske äter? Hihi, planerna är iallafall att åka in till Lund.

Ha det bra alla. Alla underbara,söta, elaka, vackra, mesar, fegisar, mogna, fantastiska, snälla människor som finns där ute.
//Ems.

Inga kommentarer: