tisdag 30 november 2010

gips borta !

Hej.

Var på sjukhuse i morse, och tog av mitt gips. Min hand bara hängde ner efter det, jade hade 0 muskler kvar, den orkade knappt hålla sig uppe. Sen låg mitt lillfinger och ringfinger böjt i gipset, och jag kan inte ha dem sträckta, eller knyta handen. Så efter jag fick gipset borttaget, så fick jag gå till en sjukgymnast, där gjorde jag 5 olika övningar, som jag nu ska öva på 5 gånger om dagen, och 5 gånger per övning och det är 5 övningar, så 5 x 5 x 5 = 125. så 125 övningar per dag ! det ska jag göra tills det blir helt bra!

Annars var det skola, och på idrotten åkte vi pulka, sen på tyskan bakade vi kaiserschmarren , en tysk kaka, ungeför som pannkakor, fast godare, och mindre bitar.

Efter skolan var jag och Ems, vi spelade kinect. Dans och idrott, vilket var väldigt kul !


Så ser kaiserschmarren  ut

Så såg min röntgen ut, man lägger handen på den plattan.

Om man har brytit armen, eller benet, något större, så för man röntgas där.


 Min hand är så smal, har ju inga muskler kvar, den ser ut som annorexia- barns hand, sjukt läskigt !


Så skaffa aldrig gips säger jag bara !


/ Flicha

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra bilder!
Anonyma Marran