tisdag 9 november 2010

hejhej!

Hej, eftersom att det redan nu blir mörkt halv 5, och vi slutar halv 4, så hann jag och kajsa inte rida idag.Så  jag lagade istället köttsoppa och scones. Väldigt enkelt faktiskt.
Men däremot mycket rotfrukter man måste ha hemma.
Det man behöver till min köttsoppa är:
(2 personer)
2-3 morötter
1 buljontärning
½  palsternacka
1 bit rotselleri
2 potatisar
4 dl vatten.
Lite purjolök (cirka 1 dl)
100 g köttfärs.
2 kr salt
peppar
1 msk matfett (ca 25 g - 50 g)



Det blir ett väldigt gott resultat.
Vi ska ha hemkunskaps prov på fredag , så måste träna till det också. I morgon ska jag dansa, och på torsdag på teater. Våran teaterlärare har kommit på ett helt underbart manus till våran föreställning! Vi skulle komma på en karaktär. Kan inte berätta om den här i heller, för att den skulle hållas hemlig. Nu har Jimmy (läraren) satt ihop olika träffar med våra karaktärer. Tillsammans.  Väldigt fint.
En annan glad nyhet är att jag och kajsa ska jobba på burlöv den 28! Vi ska jobba som pepparkaksutdelare! Vi ska ha på oss en massa olika dräkter som , Piff och puff, Snövit  och polkagris.
 Sedan ska vi nog förmodligen åka till jägersbo. Den 27. Ja, hoppas alla ni har det bra som läser! Kram!
//Ems

1 kommentar:

Anonym sa...

Väldigt god soppa!!