torsdag 11 november 2010

Lång dag!

Hej! Vilken lång dag! Jag började med att vakna kvart i 9 i stället för kvart i 8. För jag och mamma skulle till tandläkaren i Lund. Mina tänder ser ganska roliga ut tycker jag, så jag visste att jag skulle få det. Men hon förklarade mycket om det idag. I December ngn gång ska jag få en gummiplatta i typ gommen,  som kommer minska mitt överbett en aning. Samtidigt som dem sätter in den kommer jag få tandställning på min undre käke.Efter jag haft plattan i 6 månader, tar dem bort den , då får jag tandställning uppe också. Det ska jag ha i två år. Sedan har jag fina tänder!  Eftersom att jag kommer få tandställning på överkäken har jag ett val, jag kan välja att ha antingen ha metall"stall" eller porslin. Man får betala porslinsplattorna själv. Och då syns bara rälsen på långt håll! Så det skulle jag ha, för det var det värt!
ni ser skillnaden?! 
Ja, efter att jag varit hos tandläkarn, var jag i skolan i två timmar. Efter skolan, gick bandet (Grean Beans) till replokalen på gården. Det gick skitbra! Jag och Felicia sjöng, och det gick riktigt bra! Vi ska träna på texten, till på måndag, så vi har ngt att visa honom , på måndag.
Efter det tog vi (jag och Ida) bussen tidigare in till teatern, för att gå på möte. Men det var inte idag, som vi trodde, utan på tisdag. Så vi gick och shoppade innan, och sedan träffade jag Li och kajsa på Brunos. Där kom sedan Selene, och vi gick till Kappahl. Där hittade vi små små tomte dräkter för små barn, en av dem var i storlek  140, och den passade Kajsa perfekt!? Konstigt.. Sedan gick vi på teater, och där var det superroligt. Efter teatern, hade mamma och pappa köpt en calzone och cola till mig.  Nu tittar jag på Tv. Ha det bra!
//Ems

Skånetrafiken.






Kajsa i tomtedräkt.

jag.

Jag och Li.

BH! :D

VACKERT!  

Inga kommentarer: