söndag 7 november 2010

Malmö Vinnare Av Allsvenskan!

Kom nyss hem ifrån Malmö FF- Mjällby. Om Malmö vann, vann de Allsvenskan, och om de förlorade så skulle Helsingborg vinna, om de vann sin match idag. Men Malmö vann med 2-0. Jag var så himla nervös hela matchen. Men tillslut blåste domaren av. Alla bara sprang in på planen ( eller alla och alla, många ) Det var ca 25000 där så. Vi sitter ju där uppe, så jag och Anton sprang ut och ner från alla trappor, sen sprang vi in på planen. Det var en härlig känsla, springa in på en plan när Malmö har vunnit Allsvenskan, så underbart.
Och så har tjejerna vunnit damallsvenskan, är Malmö bäst eller ?!?



Där vi äter. Snacka om att alla var nervösa i vip restaurangen. Mjällbys tränare kom först, sen kom Malmös tränare Rland Nillson in, då började alla applodera skitmycket, då sa  reportern " Det måste kännas jäkligt bra" så sa roland, " Ja så in i helvete" Haha.


Jag och Anton.





Förätt, räkmacka.
Huvudrätt, något kött, vet faktiskt inte vad, sen var det " potatispurre" som de alltid kallar det =)

Efterätten glömde jag ta bild på, men det var en jättegod äppelkaka med äppelochkanelsås typ =D

Bengalisk eld, som publiken började matchen med. Jag tycket inte att sånt ska finnas i fotbollens värld, det förstör allting. Sen blir hela stadion rökfullt. Men fint är det ;)


När alla sprang in på planen när slutsignalen gick!


När jag och Anton kom ner !

Vi klippte även av liten del av nätet av målet som minne ( det var många fler som gjorde det =P )

På planen

Här ser ni folk som klipper av nätet !

Åh, vi älskar malmö FF











/ Flicha



Jag vet att det är lite problem att se videorna, ibland fungerar de bara inte...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så glad att MFF vann.
Heja MFF
Fina foto du har tagit.Kul att se.
Jag var också nervös under hela matchen.Skönt när den sluta och dom tog Guldet.

Anonym sa...

Vilken söt syster och bror!
Moster Marran

Anonym sa...

Jättekul!!Skoj att se live filmerna!!