söndag 28 november 2010

Jul i Malmö!

Hej.

Samlades på konsum 07.1 imorse , trodde jag, men när jag kom ner skickade melissa ett sms att det inte var någon samling. Då gick jag till Klara och fick åka med henne till Malmö.
Jag kollade på dem 3 första matcherna,  sen var  det en 2 timmars  paus. Då stack jag till mina kusiner, som bor bredvid Malmö stadium ( vi spelade vid stadium i en innomhushall )
Efter det kollade jag på matchen. Sen stack jag till stan med familjen, vi gick i stan och kollade på julskyltningen. Mysigt. Tjejerna gick till semi final, men förlorade den.

Nu är jag trött, men måste göra lite No om kameraarbete som ska lämnas in imorgon =(


Tänkte visa er lite bilder.


Julpynt i träd vid triangeln.

 Ett träd i köpcentret ( triangeln )



Något man inte ser så ofta i Sverige. En levande skyltdocka. En människa som sitter och posar i skyltfönstret, i detta fallet var det för en underklädesbutik. Jag tycker att det borde finnas fler "levande skylt dockor i Sverige, der är kul att se på !


Julbelysning.


En julgran av ljus !


Inne på Hansa, mycket silver pynt hängande i taket!


 På Hansa, tomten var på besök ! Små barn sa vad dem önskade sig till tomten, sen skrev tomten ner det!


På Gustav Alolfs torg, mysiga ljus.


Mer pynt uppsat.


swedbank stadium i snön, när jag gick förbi där innan idag


Nu märks det att det är jul snart. Jag tycker att det är jättemysigt med allt pynt i stan och i alla affärer. Nästan alla affärer bjuder på pepparkakor, vissa på glögg och godis osv.

Desutom så är det 1.a avdent idag. Så "glad advent" på er alla.

/ Flicha

1 kommentar:

Anonym sa...

Förr i tiden fanns det ofta levande perosner i skyltfönstren på skyltsöndagen!
Hälsningar
en gammal moster