onsdag 2 mars 2011

Åre!

Hej! Förlåt för min del av bloggen har fattats den senaste veckan. Jag har varit bortrest, till åre!
Hela veckan hade jag gjort en vacker och omsorgsfull videoblogg om hur dagarna var, osv. Men min dator och mobil samarbetar inte. Nu fick jag precis kramp i min högra hand!AAARH! okej, skriver med en hand nu då! sååå nu får jag bara  visa bilder och skriva... jobbigt!


Solen har varit underbart snäll och hälsat på alla och hela dagar i Åre. Temperaturen har varit ganska lagom. Mina skidor var jättebra, dock lite för långa, kunde inte leka lika mycket med dem som  jag hade velat. Så i Hundfjället blir det kortare skidor!
Vi bodde mitt i centrum, vi har ju varit där två gånger innan, men då bodde vi utanför, i området björnen.
En rolig vecka med mycket hänt!
Vi åkte med en familj som vi kallar Nilssons. De åkte en dag tidigare för att bengt skulle vara med i Vasaloppet. 9 mil från sälen till Mora på längdskidor. Vi stannade till en stund för att pausa från våra framtida 140 mil hemåt för att träffa Bengan när han utmattad kom in genom en kontroll efter 6 hela mil.
Vi åkte hem 160 mil på en dag. Himla coolt tycker jag!
Påvägen upp åt vi på pizza hat, skitgoda pizzor!


random bild på mig.

 En dag åkte vi till Sylarna, de är berg högt upp i Sverige, Sveriges vildmark, små träd som inte kunde växa högre, mycket snö, och fin natur. Mitt i denna vildmark slingrar sig en yttepyttig väg.3 mil från Norge. Vackert!

min far

en av våra många och goda luncher.

en till.



utsikt från backen. Åre är vackert!


Den här mojängen använde jag hela vägen upp till Åre. Jag tittade på tusentals avsnitt av oc. Mischa barton på bild.


Jag hade en fantastisk resa i Åre! Och om du har tid och pengar, rekommenderar jag detta starkt!
I morgon börjar vi sent och slutar tidigt, efter skolan ska jag först repa, och sedan fika med en viss Sebastian...

 Kram från Ems

Inga kommentarer: