tisdag 10 januari 2012

2011 - Sammanfattningen

Jag gör precis som förra året, en liten sammanfattning från 2011.
Om ni vill kolla in min sammanfattning från förra året, klicka här.

Januari.


Januari var en månad då jag la ner tanke i allt jag gjorde. Mådde aldrig dåligt och skrev filosofiska inlägg på bloggen. Jag använde kameran hysteriskt och fotograferade smoothies, hundar och sjöar. Vi repade in våra låtar California och Livin´in Amerika.  Jag cyklade mycket till stallet och började träna Bodypump. Vi bestämde oss för att sluta på våran underbara teater och jag började på Mejeriet hos Ale. (på elbas)






Februari

Nästan hela månaden lägger jg ut inlägg om världen och förändring. Jag är mycket i Lund med Kajsa och ja, livet rullade på. Inget mer eller mindre egentligen.  Men jag hittade pinsamma videos på mig och Felicia denna månaden! Och som jag skratta! I slutet av månaden var jag i Åre och bloggade därför inte så mycket som jag velat.



Mars
 Denna månad förra året känns som om den var precis. Även ifall det om två månader var ett år sedan.
I alla fall. Jag och Felicia var överlyckliga över att vi skulle till England och pratade om det mest hela tiden.  Mycket Lund denna månaden med, med hela mitt lilla tjejgäng. Vi hade också vårat första gig!

April
Månaden började med kallt väder. Men senare så drog jag och alla mina polare till Sälen. I hela 5 mysiga underbara dagar åkte vi skidor!  Vi hade ungefär 22 plus grader och sol i backarna. Vi hade så underbaret roligt varenda dag och vi turades om att laga mat, vi slog ut att konkurrans med våra stuvade makaroner som Jin hjälpte oss göra!  När vi kom hem höllt värmen i sig och vi njöt och kallade de sommar! I slutet av månaden började våran prao på mejeriet tillsammans. Jag och Kajsa. På tal om det så var där kärlek i luften också. Kajsa och mrs. X, och Simon och Selene!





Maj. 
I maj var livet fyllt av värme liv och ja, ännu mer liv. Jag var skitglad mest hela tiden, praoade på mejeriet och hade skitkul när jag gjorde det! Vi tittade på artister, komiker, hjälpe till med PR, flyttade stolar, scannade in artiklar och käkade godis. På fritiden var jag hela tiden upptagen med antingen Santos, musik eller shopping på Lunds gator. Eric Saade vann också melodifestivalen och jag skrev mitt bästa inlägg i min bloggkarriieeeeeeer, (om jag har någon)
LÄS DEN !



Juni
usch, vet inte ens om jag vågar försöka beskriva denna månad.
Denna månad var utan tvekan den bästa i mitt korta liv.  Månaden började med underklädes dopp sent på kvällar i häckeberga sjön, cyklande till Dalby stenbrott, skolavslutning. Jag mådde otroligt.
Men trodde aldrig att man kunde må så bra som jag gjorde resten av månaden. Den 11 juni 2011 flög jag och Felicia till England. Vi bodde i ett litet rum som var max 2 meter brett, med endast en våningssäng och en liten yttepyttig plastgarderob. Vi kom dit med förväntan, men kunde aldrig tro vad som väntade. Den bästa tiden av mitt liv. Vi prydde bloggen med inlägg om äventyren och saknaden vi aldrig riktigt kunde ana kunde vara så stor. Men vi vågade aldrig  riktigt tänka på det. Jag skrev  om en massa saker jag saknade hemifrån men sedan med följd meningen  " Ändå vill jag aldrig lämna England. Älskar det för mycket. Men det är väl den korta tiden här som gör det speciellt." 
Och så var det. urk, gråter när jag ens tänker på det.  Och det var inte bara landet jag älskade. Jag älskade människorna jag fick upplevade det med. Jag önskade jag aldrig behövde lämna dem. De var ju alla så fantastiska. Underbara, de bästa som hänt mig, precis som resten av hela resan. Kan och orkar inte mentalt förklara mer eller bättre. Det gör för ont. För jag saknar alla så mycket.  Men denna resan, var b ä s t .
Jag kom ur som en annan person, eftersom att människorna där kände mig för den jag är nu. Inte den jag var innan.  En bättre person.



Resan har förändrat mig.


Juli
Denna månaden var också en väldigt väldigt bra månad. I början av den var jag med mina englandvänner mest hela tiden, sedan konfrmerades jag. Då jag verkligen kom på att nu var hela resan avslutad, inget mer. Usch så hemskt det var. Jag fyllde år, och firade min födelsedag med mina bästaste vänner Kajsa och Li. Vi cyklade underbara runder ner till byn i kvällsol och köpte godis, badade i kalla sjöar, korsade majsfält och hoppade ner för sandtag. Låter fint va? Jo, det ska jag säga. Det var det! Sedan, började Hultsfred! Åh hultsfred. Hultsfred innehöll första dagen, regn, regn, The Prodigy och Odd future.. Andra dagen var det som om allt förändrades(även ifall prodigy var fantastiskt). Solen kom fram, alla tog fram sina solglasögon och dagen var full av musik och nya snygga vänner. Samma nästa dag och vi tre blev en aning kära i Hultsfred. I slutet på den månaden drog jag till Frankrike. Perfekt slut.




Augusti
 Denna månad var också väldigt väldigt bra. Om jag ska sammanfatta. Alltså, hela sommaren var den bästa i mitt liv. Som sagt, åkte jag till Frankrike. Med 32 grader stortrivdes jag i Frankrike, precis som förra gången jag var där. Trevligt folk, fina hus(åh, så fina hus), och fina landskap. (älskar språket) Jag fick vara med om så himla mycket och lärde mig enormt mycket denna månaden. Eftersom att jag var överallt där andra världskriget utspelade sig i Frankrike. Om du vill läsa mer om min resa, klicka här.




Efter France, var det härlig sol hemma. Väldigt varmt, och jag umgicks mycket mycket med mina fina hästvän Santos. Sedan började Malmöfestivalen. Och som jag trivdes där i år! Den innehöll, skejt, langos, vänner, musik och ännu mer musik. Fantastiskt.



Sommaren 2011 var verkligen en sommar jag aldrig kommer att glömma.

September
 I september? Då lånade vi Felicias Iphone som galningar och la upp bilder på håltimmar, repningar, och inköp. Vi repade flitigt i Lund varenda vecka och köpte alltid grejer på öppet köp ( hemköp) efteråt.  Mår ganska väldigt bra hela månaden, varm sol, bra träningspass och repningar. Ja, livet lekte!






Oktober, oktober, oktober.


I oktober då händerre grejjer! Felica får pojkvän, vi åker trampbåt för första gången, Jonathan kommer ner och vi har det übernice!  Vi har våran första praovecka( av två) , där jag skuggade på spyken. Jag färgar kajsas hår, jag träffar Carro mest hela tiden, och som vi gillade att blogga! Oktober är den månad då vi bloggade mest under hela 2011. Hela 97 inlägg på 31 dagar! Inte dåligt va?



November!
 Novemba.  Jag börjar månaden med lov, kan det bli bättre? Sedan Praoar jag på Stortorget, och som jag trivdes!!!!!!!!  Önskar jag kunde praoa hela tin' där.
Jag fortsätter att träna i veberöd som ett freak. Jag lägger också ut storslagna bilder på saker!!
Titta?
Storslagna bilder på Santos.
Storslagna bilder på Felicia.
Storslagna bilder på Li.
Storslagna bilder på Kajsa.





December!!!!
Förra månaden? Fick reda på mina betyg- blev väldigt glad!  Genarps Svensson affär blir rånad. Vi har en väldigt seriös Niornas middag som var kul att gå på. Vi bombar Erikshjälpen varenda vecka. Vi busar med vänner. och julen var här! Denna julen kändes väldigt kort. Lite för kort faktiskt. Synd tycker jag. Felicia var Lucia, och vi hjälpte till med lite klirr i klasskassan genom att göra kransar och gå lucia tåg på lådan.





2011 
2011, om jag ens vågar beskriva detta år! Ni har i alla fall fått en liten sammanfattning! Hoppas ni gillar det!
2011 har som sagt förändrat mig på många sätt. Jag har blivit en annan person under detta året. Och hoppas det blir likadant 2012. 




//Ems

3 kommentarer:

Linni :) sa...

Vill höra om dina planer för 2012! Om du nu har några dvs! :)

Anonym sa...

Mycket bra skrivet.Du är bra på att uttrycka dig.

Emma och Felicia sa...

Tack så mycket!