fredag 2 april 2010

Fotboll, vänner...

Hallo :)
Gick upp kl kvart i 8 idag. Sen skulle vi spela cup i Dalby, och första matchen började kl 9.45.
Vi vann med 2-0 mot lunds sk ! Andra matchen halv 1 mötte vi Uppåkra ( ett väldigt bra lag på damsidan) och vann med 1-0. Sista matchen kl 4 blev det 0-1 till det andra. Men vi vann ändå cupen! Det var ganska lång väntetid mellan matcherna, så vi snackade i solen och typ lirade lite då.

Nu ikväll gick jag, Molly, Emma och stitch ut en lång runda på Risen. Vi snackade i typ timmar om allt möjligt jättemysigt. Om att man nästan bara är med kompisar i Genarp, det är nära och man håller sig till de, visst älskar man sina kompisar här, men det är synd att man inte träffar andra oftare också . Därför är jag väldigt glad att vi spelar fotboll och att vi gör det tsm med Dalby. Man lär känna så många nya underbara människor som man aldrig skulle gjort annars pga. kanske ålders skillnad eller kanske avstånd ? Fotbollen tar väldigt mycket tid i mitt liv, men jag är så glad att jag har det. Man har alltid något och göra, samtidigt som man träffar nya bra människor, man får helt nya kompisar. Det är kanske inte någon man träffar i fritiden, men man gör det ändå så ofta annars. Men det är ju som sagt lite svårare att ha kompisar påavstånd, för det är jobbigt att ta sig till de. Också att man har så mycket att göra så att man inte har tid att träffa både nya kompisar och att träffa medans man såklart längtar efter att ha en kille...

Dalarp / damjuniorerna
Risen !


Var även med och tävla finfina saker på http://www.julia.egmont.se/2010/04/01/paskaggstavling/
// Flicha

Inga kommentarer: