söndag 4 april 2010

Naglar

Naglar är något som kan göra stor skillnad i sitt självförtroende! Själv har jag inte världens snyggaste naglar. Detta kanske mest beror på att jag har vanan att bita på dem. (Uuuek!?) Men har faktiskt blivit bättre på det nu! Men köp inte det nagellack som gör att man ska sluta bita , för det hjälper inte alls! I sommars gillade jag mina naglar som sämst och ville bygga naglar . Men det hade blivit för kluddigt i min vardag. Men ett bra sätt är att:
* Fila med en bra fil . ( Tillex. En sådan med olika steg ! Finns bla. på Kicks för ca.25 kr)

* Ta en grund färg. ( Ett vanligt genomskinligt nagellack)

* Måla sedan med valfri färg.
* Lacka sedan över detta ( Ett vanligt genomskinligt nagellack)

Om du sedan vill utveckla detta ytterligare kan du sätta på nagelstickers. Det är ett bra och fint sätt att associera naglarna med.Det finns vissa som man lägger under innan du lackar över med det genomskinliga.Och det finns vissa som man bara enkelt klistrar på. Tänkte visa några förslag.

Nail stickers
(ca.19kr)

Instruktion:

1. Plocka försiktigt upp en dekoration från arket och placera den på önskad plats på den torra nageln.
2. Applicera två lager Depends Topplack.
3. Använd Depends nagellackremover vid borttagning av dekorationer.
( Detta är en av det svåra versionerna , Kolla efter fler olika designer på denna sidan ! )
3½/5 (svårighetsgrad)





Dekorationskit för naglar och kropp
( ca.79kr)
Ett komplett dekorationskit med 144 st Rhinestones som ger möjlighet att skapa vackra utsmyckningar på både naglar och kropp.

Innehåll: 144 st Rhinestones, 1 st manikyrpinne, 1 st applikator, 5 ml Depend topplack, 1g kroppslim.
( Ett lite lättare än den andra men ändå inte den enklaste!)
2½/5


Viva la Divas nageldekorationer är nog dem som jag rekommenderar mest . Det är nog för att de har enklast funktion , är billigast och inte så dålig kvalitet.
(45-80 kr i butiker som Åhlens , H&M , Lindex.)
1/5

Puss //Ems

Inga kommentarer: