torsdag 1 april 2010

Spöken/dag/gladpåsk

Jag tror på spöken.
På allvar,
och på riktigt. Antingen är det jag som har otroligt mkt fantasi , men jag tror på spöken . Men jag vet också en massa folk som missbrukar ( luras, överdriver o.s.v ) Men det kanske är för att jag också har haft mycket sådana saker vid mig. En historia är när jag var på torpet(sommarstuga) och jag och ida var i sovrummet. Vi spelade ett spel och när jag blickade upp mot den korta "korridoren" såg jag en kvinna typ flyta mot oss. Hon var klädd i en morgonrock och en rullad handduk på huvudet. Hon försvann lika fort som hon kom. Jag har också sett ett manligt spöke på torpet. En man lånade torpet en tid för att plugga i Olofström . Han var otroligt mörkrädd men hade också märkt spöken där.
-------------------------------------
Min låtsas morfar , Lennart, dog för jag tror 7 år sedan. Han var glad snäll och jobbade som snickare. När han hade varit hemma hos oss brukade han ställa en stol i utetrappen eller ställa stolen på vårat bord så vi skulle vetat att han var där.
Den natten , när Lennart varit död i 4 år , vaknade mamma av att något släpades på övervåningen. Hon gick upp och såg att våra resväskor som var i vårat allrum där uppe stod nu framför min dörr. De hade innan stått på andra sidan av rummet.
--------------
Tror du på spöken ?

Idag var det en fin dag . Jag vaknade hos Li , och vi åt omelett med vita bönor till frukost. Det var väldigt gott!
Sedan gick man hem och cyklade till stallet för att rida den fina Camaro . Sedan (precis) gick man ut med hunden och ska nu bada honom!
Här ligger jag på rygg på den finas rygg!
Förresten , G L A D P Å S K !
Önskar
Ems
//Ems

Inga kommentarer: