torsdag 1 april 2010

påsk!

Hej !
Idag börjar ju påsken! Själv vaknade jag redan kl 9 imorse. Så jag gick ut en lång runda med molly i detta underbara väder. Sen kom jag hem och gjorde pannkakor till frukust, mumsigt! Jag längtar så till sommaren, som säkert alla andra gör också men våren kan faktiskt också vara underbar. Men nu i vår ska jag iväg till Mallorca med familjen, så underbart! Jag fick precis reda på att jag ska vara "telefonsvarare" på pappas jobb, haha det får vi se hur det går med det , det blir nog inte så svårt ;)

Idag är det ju 1:a April vilket innebär att man ska luras! Så allt som är på tv eller kanske står i tidningen kanske inte är sant. Det har alltid någon nyhet som alla tror på som visar sig dagen efter vara ett aprilskämt. Men har ni blivit blåsta något, eller kanske blåst någon ? om inte så får ni några tips på bra aprilskämt. Sätt en tejpbit under kranen så det sprutar upp i huvudet på den som ska tvätta händerna.Säg till en kompis att staten har bestämt att 2011 ska skolorna ha 3 terminer, istället för 2. Berätta för en kompis att man risken för Canser blir större om man vistas för länge i uvstrålning. Säg till ett barn att påskharen har blivit sjuk och kan inte lämna ut påskägg till barnen i år..
Att du ska få ett syskon!
mer skämt finns på http://aprilskamt.se/



// Flicha

Inga kommentarer: