fredag 23 april 2010

Idag är alltså dagen mina fina älsklingar åker iväg.
I alla fall planerat.
Dellie är planerad till att komma till en underbar familj uppe i Norrköping.
Flickan om ska rida henne är 11år , och har varit njursjuk hela sitt liv.
När hon såg Dellie på nätet sa hon ; Titta mamma , min drömhäst! Åh , och titta vilka fina rosabenskydd , tror du man kan få dem till?


Åh , hon verkar vara en sån gullig tjej. Och hon behöver ngn som kan hjälpa henne på traven , att våga hoppa högre , en vän att trösta sig emot. Hon har innan haft en 23 valack , som nu skulle gå i pension.
Det känns bra , att de ska ta hand om henne. De bor på en fin gård med djur, och hon kommer att ha det bra, och det är det viktigaste.
För om någon vill Slå Min Dellie med ett spö,slå mig iställlet.
Om ngn vill slakta Dellie slakta mig.
För jag älskar dej.

De bor så långt upp att vi bara har filmat Dellie , och ska idag komma att provrida, med deras transport.
Och om de gillar henne , tar de med henne , annars fortsätter jakten.

Usch , men det ända som är dåligt med detta är att jag kommer att sakna henne , mycket
Likaså Camaro.





Men kom också ihåg.

Idag kliver vi ut ur hästvärlden,
För att sedan kliva in i den igen.


Kram
Ems

Inga kommentarer: