torsdag 8 april 2010



Hej alla läsare.
Det 100:de inlägget nu!
Eftersom vi ahr haft vår blogg ett tag, så märker man hur kul det är att ha en "egen" blogg.
Därför tänkte jag nu tänkte jag jag tipsa er att skaffa blogg / eller vad man skriver i en blogg osv.

Innan ni skaffar blogg, så fundera på om ni har tid, eller ork för det. Annars kan det vara bra att dela den med någon, så behöver man bara göra halva jobbet själv!

1. Hitta på ett bra namn hyfat enkelt namn ( obs, väldigt svårt att hitta ett namn någon annan inte har )
2. Välj en fin bakgrund och andra saker till din blogg på http://www.thecutestblogontheblock.com/ och klistra in på layouten
3. Skriv information om er själva på bloggen.
4. Skriv ert första blogginlägg.
5. Länka till er blogg på fb eller något annat passande.
6. Gå in på andra bloggar och kolla på vad det skriver om, och få tips på vad man själv kan skriva om.
7. Fota bilder varje dag till bloggen så ni kan visa vad vi har varit med om.
8. Lägg ner tid på inläggen, och skriv inte bara i hast, skriv gärna om något annat ibland än vad man gjort under dagen .
9. Lägg ner tid på den, men bli inte för fast och sitt där al the time.
10. Som sagt lycka till!

Utöver det så har jag varit i Lund idag med Li kajsa och Ems !
Vi gick i affärer, shoppade och fikade på ett mysigt café.
Sen när jag kom hem var studsmattan uppe !
Fint väder idag dessutom , dock regnade det på kvällen, menmen.

På bussen !

Mitt linne jag köpte !

Studsmattan !
/Flicha

Inga kommentarer: