onsdag 24 mars 2010

Galopp över äng.

Som jag skrivit innan planerade jag att rida ut efter jag hade pluggat.
Det blev så. För att få in hästarna fick jag först försöka muta med hö ( såklart skulle hästarna stå längst ner i hagen) , jag låtsades som vanligt att jag skulle ge lunch. Inget resultat, när man försöker fånga dem , springer de iväg...
ja , men till slut kunde jag få in busen.
Vi red mot sandtaget , där vi galopperade upp efter vi hade kunnat komma förbi en jätte läskig brasa(enligt Dellie).


Vi fortsatte sedan ut på toppeängarna , där är det nu torrt och fint , och vi galopperade hela vägen , ända tills vi kom fram till vägen . Jag svängde upp på den smala grusvägen och red mot det övergivna gula huset.
Dagen innan hade mamma berättat att hon älskade att undersöka sådana hus , så tänkte leka Cowboy;)
jag red in en liten bit på framsidan och stannade. Efter ett tag fortsatte Dellie att gå , mot huset.
jag bara satt och tittade , nyfiken på var hon vill gå . Dellie fortsatte lunka , förbi alla livsfarliga föremål(i alla fall har det varit det på väg hit) utan att blinka. Vi rundade husknuten och såg en öppen container,det stod en full spriteflaska där. Dellie fortsatte och rundade en annan husknut.
Vi var nu på baksidan av huset.
Dellie stannade .
jag tittade mig omkring och såg en container till i ena hörnet av "trädgården" . En massa fåglar kvittrade , mycket mer än vad de gjort innan.
Jag såg ett hål i den glesa häcken och travade igenom , kom ut på samma äng jag kommit ifrån och galopperade , hela vägen hem.
Detta har blivit mitt magiska ställe.
Min , och Dellies plats.
mitt magiska ställe , men mest Dellies , för hon hittade det.
(en del av trädgården)

Ja, så var våran Cowboy resa idag!


Nu ska man börja läsa en bok kallad "tillsammans" , som Ida vunnit i en tävling.
Har hört om denna bok innan och velat läsa den, spännande!



//Ems

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det huset är ju inget spännande, har varit där en massa gånger men det går inte att komma in dit för det är igenspikat, testa det röda som ligger en bit bort oxå, där kommer man in och det är sjukt konstigt innuti :)

Emma och Felicia sa...

Vad roligt! Nästa ritt går dit bort dårå!:D
Tack för besök , och kommentar!
kram
Ems:)