tisdag 30 mars 2010

Hemmagjord glass!



Hej !

Har övernattat på gården idag/inatt med typ alla tjejer i klassen och vissa killar. Det var inte så mycket man sov, så jag gick och la mig när jag kom hem. Sen gick jag en lång runda med Molly i solen som äntligen kommit tillbaka, och så blev jag sugen på att baka något somrigt. Så kom jag och tänka på glass. Glass kan faktiskt vara väldigt enkelt att baka!
Här har ni hallonglassrecept:

Ingredienser

200 g djupfrysta hallon
1 dl florsocker
3 dl vispgrädde

Prova med andra frysta bär/frukter som jordgubbar, blåbär eller mango t.ex.

Tillagning
  • Vispa grädden (ganska löst)
  • Häll grädden i en mixer och tillsätt florsockret och de frysta hallonen (lite i taget).
  • Häll smeten i en form och stoppa den i frysen en stund.




    Min glass påväg in i frysen :)

    Hoppas alla har en bra påsk !
    // Flicha

Inga kommentarer: