tisdag 23 mars 2010

Scenskräck...?!

Har märkt att ju mer jag inte står på scen (lääängesedan sist) desto mer scenskräk får jag .
Det tycker jag är läskigt .... Väldigt läskigt...
Jag är också mycket mer nervös än tidigare . jag är nervös nu tillexempel , och det är ändå något som jag gjort 100 miljarder gånger, åkt buss ... Jag menar , sen när blev JAG nervös för att åka buss? Är rädd att jag inte ska hitta till rätt hållplats .
Dock finns det är väldigt enkelt tips när det gäller nervositet, Andas , In ..... Ut , om man tar långa andetag så försvinner nervositeten. I alla fall för ett tag ...
Det värsta är att om man (tillexempel) ska ha ett föredrag, man råkar läsa fel och blir röd i ansiktet . Man själv tycker att det är Jätte pinsamt , när det egentligen är jätte "ingenting".
Så tänk på det när ni står och redovisar.
Tänk också på det om någon står och stammar när de ska göra sitt föredrag.

Ja , snart ska man då springa iväg till bussen och åka in till malmö och träffa Hampus,Emilia,Richard och Isabelle(!!) ,det ska bli jätte roligt att få träffa Isa!

ps. Kanske har ni ngt tips om nervositet? d.s
//Ems

1 kommentar:

Maria sa...

Hej!
Jag har också lite scenskräck ibland, särskilt ibörjan- men sen släpper det nästan alltid så fort man sagt de första orden :)

Vilken fin blogg du har förresten!

/Maria på Julia