fredag 8 oktober 2010

Är det Okej om jag går förbi dig?

hej! Idag var en dag, då man börjar dåligt, för man har en syster , som puttar in en i trappan, så att man får värsta hålet i armen. idag var det en sådan dag då man blev glad, för det visade sig att jag, Emma Jernle, fått MVG på Hemkunskapsprovet! jiiiihaa! Och sedan blev man ännu gladare, när man fick bra resultat på sitt andra prov, men där(noprov) så är det inte satt betyg än. Och äääntligen slutar den plågade Fredagen skoldag klockan halv fyra! Halv fyra folk! Vi blir straffade! På allvar, inga människor borde tvingas att gå i skolan så länge på en Fredag! jaja , sedan hjälpte man Felicia med hennes böcker, och red sedan. Första gången, jag red ut helt själv på honom.  Han litar på mig nu! men sjöng under hela rundan, för säkerhetskull. Haha , gammal vana.Nu ska jag äta.  sedan sticker jag nog till gården! :-)
ha det superbra!

Kram!
  Min dag (mer ingående.)
7.00 - ska duscha, men pappa tar den, och sedan tar ida den.
7.03 - blir inputtad i trappan.(hål i arm uppstår.)
8.10 - slöjd.
9.30 - ila
10.40 - Hemkunskap(jubeluppstår pga provresultat!!)
 12.00 - lunch
13 .00- mentorstid
13.30-  puttad i soffa ,när man försöker läsa, av Totte och tim...
14.00 - Svenska ( ännu mer läsning, puttning)
14.50 - No ( 15.30 -leende  fånig Emma lämnar lektion, pga provreslutat!!)
15.40 - hemma.(lata sig i 20 min.!)
16.00 - hem till Felicia. 
16.30 - hemma, bytar om.
16.40 -  cycklar till stallet.
17.01 - framme i stall.
18.00 - Hemfärd.










//Ems