tisdag 26 oktober 2010

Elevens val.

Hej. Tänkte skriva om min dag också. Jag fick skoltidnings kursen. Det betyder att jag kommer jobba med att skapa en skoltidning dessa 3 dagar, som sedan kommer säljas på skolan. Man fick välja mellan att bli Journalist, Redigerare, Fotograf och redaktionen. Jag valde efter lite eftertanke att bli Redigerare. Så nu är det jag, Emmi, Matilda och Linn, som håller koll på hur tidningen ska se ut när den är klar. Väldigt stressigt var det idag. Men det fixade sig. Vi kommer få in artiklar, och sedan skriver vi in dem i tidningens layout. Jag fick göra framsidan! Blev väldigt glad för det. Mycket jobb att vara med i skoltidning, men väldigt roligt att få se resultatet! Ska visa er resultatet senare.

Så det är vad jag ska göra i 2 dagar till.

Kram!
Kajsa jobbar.


//Ems

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktigt att fixa en skoltidning.
Låter jobbigt men kul.