lördag 9 oktober 2010

konfirmationsläger Eastbourne!

Hej!

Nästa sommar ska jag och Emma sticka till Eastbourne i England tillsammans i 3 veckor. Vi ska på Konfirmationsresa. Det ska bli skitkul, man åker med en grupp från Skåne, en från stockholm, och en från göteborg. Man bor i värdefamilj. På förmiddagen så har man konfirmationsundervisning och engelsklektion 5 dagar i veckan. På eftermiddagen kan man göra vad man vill, men de ordnar även aktiviteter. Man får åka till London två gånger och shoppa loss eller vad man nu vill göra. Tycker det ska bli skitkul!
Sen konfirmerar man sig i Kävlinge. Om en vecka ska vi samlas i kävlinge och få reda på lite mer.

Eastbourne är en mysig liten stad med 88 275 invånare, och så ligger det vid havet. Det är en populär stad för engelskmännen att åka på semester till!


/ Flicha

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt att få resa till Eastbourne i England på Konfirmatiosläger.
Tänk vilken upplevelse det blir för er.
Jag önskar Er en trevlig resa,med många fina upplivelser.

Hälsningar och lycka till.

Emmy sa...

Ah va skoj för er :D Ja, det var verkligen askul där! Jag vet inte riktigt hur mycket jag hade med mig, 2000 kanske? Ett bra tips är att ta med bankkortet så kan dina föräldrar skicka över pengar till dig om du skulle behöva. Jag tror jag gjorde av med kanske 4000 kr. Man får frukost, lunch och kvällsmat av värdfamiljen. Men vi valde att äta ute ibland. Det finns både dyra och billiga ställen där. Vi hittade ett ställe där man fick en hamugare, pommes och dricka för bara 20 kr. Men överlag kostar det ungefär lika mycket som i sverige.
Ni får akta er för trafiken för dom kör dårar, och på vänster sida dessutom, haha ;) Trevlig resa! :D

/Emmy

Anonym sa...

Okej. Haha, ja man kommer nog bli lite förvirrad av trafiken. Men tack så mycket för alla råd!

/ Felicia