onsdag 6 oktober 2010

Verklighet.




Okej. Ni får väl bara vänja er vid att jag ibland lägger ut mina tankar. och Dikter, som jag gör på sekunden, för att jag behöver det. Annars hade jag blivit galen.
Slänger ut en tanke som jag har haft på den senaste tiden.



Min verklighet är Sverige.
Mina drömmar är svenska. Där folk säger hej, eller hur mår du? . 
jag lever efter det. 
sveriges val , blir min verklighet. 
och bokstavlig talat, Sveriges önskan, är min lag.
jag har 0.001 chans att födas i sverige, säkert ännu mindre. 
Och ändå är jag här. I sverige. Med en verklighet som både är min egen, och 9 andra miljoner människor. Vi delar det. Tillsammans.

Some realitys are british.
My dreams are in English. Where people say hay, and how are you?
I live by it.
Britten election , becomes my reality.
and litteraly, Great brittens wish, is my command.
And yet here I am. In britten.. With a reality that is both my own and others. 
We share this. Together



London.




Mi realidad es España.Mis sueños son españoles. Cuando la gente dice hola o ¿cómo estás? .Yo vivo por ella.elección de España, se convierten en mi realidad.y, literalmente hablando, el deseo de España es mi comando.Y sin embargo aquí estoy. En España. Con una realidad que es a la vez dueño de mi y otros.Lo compartimos. Juntos.


Ma réalité est la France.
Mes rêves sont l'espagnol. Lorsque les gens disent bonjour ou comment êtes-vous? .Je vis par elle.choix de la France, devient ma réalité.et littéralement parlant, souhait de la France est ma commande.Et pourtant je suis là. En France. Avec une réalité qui est à la fois mes propres et d'autres.Nous la partageons. Ensemble.

 Min virkelighet er Norge.
Mine drømmer er norske.  
Hvor folk si hei eller hvordan har du det? 
 .Jeg lever av det. 
Norge's valget, blir min virkelighet.og bokstavelig talt, Norge ønske er min kommando.
 Og ennå her er jeg. I Norge. Med en virkelighet som er både min egen og andres. 
Vi deler det. Sammen.


Norge.

//Ems

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har skrivit så fint.
Intressant att läsa det.

Hälsningar en intresserad läsare

Anonym sa...

Skitbra!! Va duktig du är! Kram

Emma och Felicia sa...

tack, vad glad jag blir!