tisdag 12 oktober 2010

R.I.P Farmor

En låt som jag börjat skriva på de sista veckorna, men trodde aldrig skulle inträffa...

I used to say, life is long, Let´s do it another day.
But now I changed my mind I was wrong, sometimes isn´t it so long.
So take care of what you have, live today- not tomorrow or yesterday.
Cause you soon is gonna relize that the rain is jet to come.

You cant just go, now when I love you so, now when I need you so.
And if you now chose to go, can you please let us know
You cant yost go, now when I need you so, need you so-o
Don´t go, I love you so- I love you so.

Kan inte fatta det. I våras fick du cancer, i början gick det bra och du sa, varför får jag inte jobba när jag endå mår bra. Men efter ca 4 cellgifter sa du." Så det är såhär man ska må av cellgifter" Nu i slutet har du lidit av din mage, i helgen har du haft problem och gå. Jag snackade med dig dagen innan du dog i telefon. Du verkade må som vanligt, jag berättade att jag skulle konfirmera mig nästa år i Eastbourne, det hade alltid varit din dröm att jag skulle konfirmera mig , och du blev så glad. Du sa även att du hade sett att jag hade en av mina favoritglassar kvar i frysen. Senare på eftermiddagen åkte du in till sjukhuset. Och igår , vid middag, dog du. Allt gick så snabbt. Kan inte fatta att det är sant.
Kommer alltid att älska dig Farmor, Ewa Lisbeht Persson. 

/ Flicha

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du har skrivit om din Farmor.Hon var en fin människa.

Det måste kännas bra,att ha haft en sådan fin kontakt,med din farmor.

Dikten är så fin.Hon skulle varig glad om hon kunde läsa den.

Hälsningar till dig.

Anonym sa...

Stackars dig :-(( stor tröstkram