söndag 24 oktober 2010

Stockholm!

Hej!
Som sagt kom jag hem från Stockholm igår, och det var awsome! Vi tog tåget upp kl 06.28, så vi kom fram 10.45 typ. Först gick vi till hotellet, som förövrigt var jättefint! Sen gick vi i stan och kollade runt, men såklart mest shoppade! Jag köpte ( eller det var mamma som betalade, men det är mina saker ! ) ett par gråa byxor från Åhlens som är skitstort i Stockholm, som ett köpcentrum med typ 4 våningar! Sen köpte jag en skjorta/ blus från MQ. Sen köpte vi 2 vinterjackor, vind/vattentäta till skidresan. Jag har egentligen en sån, men den var helt typ konstig, så då fick jag en ny rosa! Sen köpte jag 2 st tajta jeans, blåa och svarta från Gina :) Sen skulle jag ha ett par stövlar också, kollade runt överallt, tillslut blev det ett par med snörning. Sen köpte jag massor av saker till ansiktet som ansiktsvatten, ansiktslotion, ansiktskräm för extremt torr hud på the body shop, och kräm för runt ögonen , för att jag är så extremt torr i hela facet!

Här kommer lite bilder ! :)
Påväg upp med tåget. Efter ett tag började solen att gå upp.
Snöstorm och mycket snö på marken på småländska höglandet!


Plattan! Under där är massor av affärer/ ett köpcentrum heter det kanske!
Asså överallt där man går i Stockholm finns övermycket affärer. Asså Malmö är typ 1/10 av Stockholm känns det som.
En stor staty ^^

Det finns så små gränder överallt, speciellt i gamla stan.
En ica affär som allt var färdig saker som man kunde ta med sig :)
Room service, allt man kunde beställa upp. Inte för att man ser vad det står men endå ;)
Frukosten! Det fanns så mycket att välja på. Fullt med olika storters bullar och bröd. Supermånga olika pålägg, som ni ser en del av på bilden. Såklart egg och bacon och sånt. Youghurt, fil och massa flingor, fruktsallad, te, kaffe, varm choklad, juice, tomatjuice t.om. ! Förstår ni att jag hade beslutsångest..?
Lite bröd! 
Mamma i hotellrummet med kaffe !

Elithotells där vi bodde ! 

En gullig liten gång i gamla stan !


Som sagt, jag nämnde litet. En smal gång!

Inte så stort heller där man går och shoppar i gamla stan, men gulligt är det allt !

Riksdagshuset.
Rikstadshuset


Jag i stockholm, med den nya jackan i shoppingkassen ! 


Mamma, med sin jacka i shoppingkassen!
Stockholm i solen! :D

En väldigt suddig bild på åhlens, hade brott när jag gick över övergångsstället. Men här är en bild på en del av Åhlens iaf :)


Det var väl allt.

Flicha

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så mycket ni hann med!! Åh vad jag saknar Stockholmia!! Ni ser ut att haft riktigt kul :)
Moster Marran

Anonym sa...

Tänk vad du har fått se mycket,tycker vi som är födda på landet.
Två åldboys

Anonym sa...

Kul att ni har haft en bra Stockholmsresa.
Jag funderar om du ska bli fotograf eller reporter,med tanke på fina foto och lätt för att uttrycka dig.

En som gillar fotta

Anonym sa...

Du verkar ha en väldigt snäll och ungdomlig mamma. Tänk vilken tur du har.